طراحی انواع وبسایت های بازی و بازی های آنلاین
نوشته شده توسط : cyrus

در عصر حاضر بازی های  گذشته از شکل و فرم سنتی خود خارج شده و جای خود را به بازی های یارانه ای (گیم) و بازی های آنلاین داده اند و از همین رو طراحی سایت بازی برای علاقمندان اینگونه تفریحات می تواند مورد توجه باشد.

طراحی سایت بازی آنلاین اصطلاحا به مفهوم بازی های شبکه ای می باشد. تا چند دهه پیش جهت ارتباط دو یا چند کامپیوتر به یگدیگر از کابل های سخت افزاری استفاده می شد ولی امروزه با پیشرفت های حاصل در فضای مجازی بُعد جدیدی از بازی های اینترنتی تحت وب شکل گرفته است.

گیم ها و بازی های آنلاین متعددی تاکنون ساخته و روانه بازار شده است از جمله : زندانی ۰۰۱، کال اف دیوتی، تاخت و تاز به رامبی ها، باب اسفنجی، آمیکو پانچو، بازی جام جهانی فوتبال، دوران جنگ، موتورسواری، هرکول، بن تن و …

web site game

از همین رو به دلیل تعدد بازی ها و تکامل و پیشرفت در عرصه نرم افزاری و سخت افزاری بازی ها موجب گردیده که توجه به مقوله طراحی وب سایتهای بازی نیز افزون تر و راهبردی تر گردد. چرا که دسترسی سریع و راحت و آسان کاربر برای استفاده از اطلاعات و پیشرفت های به روز بازی ها و انجام خود بازی ها از طریق وب سایت بازی امکانپذیر شده و اینگونه وب سایت ها مجموعه ای منسجم بوده که همگان به آن دسترسی داشته و اکثریت بازی ها را بطور کاربردی در خود جای داده ا ند.

همچنین علاوه بر گیم ها، طراحی سایت اسباب بازی برای معرفی و فروش اسباب بازی های مختلف می تواند اجرا و پیاده سازی شود.

اهمیت و فواید طراحی سایت بازی

 

سودمندی ها و اهمیت طراحی سایت بازی از جنبه های مختلف قابل بررسی است از جمله :

  • بازی های آنلاین و بازی های کامپیوتری در زمینه آموزش، امور کمک درسی، در رشد و پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین برآورده ساختن نیازهای تفریحی و سرگرمی آنها موثر بوده و طراحی وب سایت بازی و طراحی سایت سرگرمی در زمینه های مذکور نقش بسزایی دارد.

اغلب بازی های فکری و ریاضی که مرتبط با دروس مدارس هستند می تواند در طراحی سایت بازی پیاده سازی و اجرا گردد. بازی های ورزشی و .. نیز به این منوال می باشند.

ساخت سایت بازی علاوه بر سرگرمی و تفریح کودکان و چه بسا بزرگسالان و ارایه بازی های مختلف ، می تواند انبوهی از اطلاعات و آگاهی ها را به کاربر منتقل نماید. از جمله اینکه اطلاعاتی در مورد مراکز تفریحی و گردشگری، بیوگرافی هنرمندان و ورزشکاران و افراد موفق، معرفی بازی های تاریخچه آنها و سازندگان بازی های مختلف و …

  • چنین وب سایت هایی می تواند منبع درآمد مناسبی برای صاحب سایت باشد. چون بسیاری از مراکز تفریحی، مراکز خرید، تورها، اسباب بازی فروشی ها و … بسیار علاقمندند تا تبلیغات خود را در چنین سایت هایی قرار دهند.
  • معمولا افرادی که شیفته بازی های رایانه ای و آنلاین هستند برای چیره شدن به رقبای خود حاضرند پول زیادی را خرج نمایند و ساعات زیادی از وقت خود را در وب سایت های بازی می گذرانند. لذا شما در قبال ارایه سرویس های مختلف و همچنین اطلاعات زیاد و ارزشمندی که به کاربران ارایه می دهید می توانید از آنها آبونمان دریافت کنید.

امکانات طراحی سایت بازی

سرویس های مختلفی در ساخت وب سایت بازی می توان اجرا نمود که برخی از آنها عبارتند از :

  • طراحی بخش بازی ها و دسته بندی

انواع بازی ها را بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون موضوع و ژانر یا نوع بازی می توان طبقه بندی نمود. بطور مثال بازی های اکشن – بازی های مسابقه ای – بازی های فکری – بازی های ورزشی – بازی های استراتژیک و …

توضیحاتی در مورد بازی همچون خلاصه ای از داستان و روند بازی در این قسمت ارایه می گردد. نحوه بازی، سیستم مورد نیاز، کلیات بازی، ترفندها و راهنمای کلیدهای مورد استفاده، شرکت سازنده، امتیازات و جوایر و راهکارهای مورد استفاده در بازی از دیگر موارد قابل ذکر می تواند باشد.

۳ – ورود و عضویت

جهت عضو گیری در سایت و آبونمان شدن آنها فرمی در این صفحه قرار گرفته تا کاربر با وارد نمودن برخی از اطلاعات خود عضو سایت شده و سپس با در اختیار داشتن نام کاربری و رمز عبور بتواند از خدمات سایت استفاده نماید.

۴ – نوار جستجو

این قسمت جهت سرچ بر اساس نام یا ژانر بازی و همچنین جستجو برای یافتن مطالب و اطلاعات مورد نیاز از بین محتوای وب سایت کاربرد دارد.

۵ – طراحی صفحه ارتباط با ما

سایت بازی زیبا

جهت برقراری تماس بین کاربران و دست اندرکاران و مدیر سایت از طریق فرم تماس، تلفن و آدرس این صفحه در نظر گرفته می شودو.

۶ – طراحی صفحه اخبار بازی

جدیدترین رویدادهای مربوط به دنیای بازی مانند اخبار ساخت و تولید بازی های جدید در داخل کشور و بازی های خارجی، اطلاع رسانی پُرفروش ترین و پُرمخاطب ترین بازی های جهان، اخبار تریلرهای منتشر شده بازی ها و دانلود آنها، خبرهای شرکت های تولیدکننده گیم ها و حواشی آنها، معرفی نسخه های جدید بازی ها و …

۷ – طراحی صفحه نقد و بررسی

نظرات و توضیحات کاربران در مورد هرکدام از بازی هایی که انجام داده اند و امتیازدهی آنها به بازی ها در این بخش قابل درج می باشد.

۸ – طراحی قسمت جدیدترین ها

تازه ترین و به روز ترین بازی های در این قسمت جهت معرفی و استفاده قرار می گیرد.

۹ – فروشگاه آنلاین بازی

این قسمت که ساختاری شبیه به طراحی سایت فروشگاهی دارد و  تمامی بازی هایی که فروشی هستند به همراه توضیحات، تصاویر و قیمت هرکدام قرار گرفته و کاربر می تواند از طریق پرداخت درگاه الکترونیک بانکی نسبت به واریز وجه بازی اقدام و خرید نماید و به طریق یکی از روش های ارسال ذکر شده در سایت، بازی را دریافت کند.

همچنین در فروشگاه انواع گیفت کارت ها، cd keys  و … را می توان جهت فروش قرار داد.

۱۰ – بازی های موبایل

سری بازی هایی که قابل نصب و اجرا بر روی گوشی های اندروید می باشند جهت دانلود و استفاده در این بخش وب سایت پیاده سازی می گردد.

۱۱ – امکانات دیگر

راهنمای بازی ها، بخش های مختلف تبلیغات، پیشنهادات ویژه، محبوب ترین ها، ارسال خبرنامه ایمیلی به اعضا، آموزش ها، سوالات متداول و … از امکانات دیگر در طراحی وب سایت بازی می تواند باشد.

طراحی سایت بازی در پیام آوا

بازی های آنلاین و گیم ها دارای جذابیت و فوایدی هستند که قبلا ذکر گردید. از اینرو پیام آوا طراحی وب سایت بازی را به شکل حرفه ای که ساختار و نمای آن نیز دارای جذابیت و کشش برای کاربر باشد پیاده سازی و اجرا می نماید.

game web design

بکارگیری جدیدترین تکنیک های طراحی سایت و در نظر گیری سهولت استفاده کاربر از بازی های آنلاین قرار گرفته در وب سایت، بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، امنیت بسیار بالا، مشاوره و بازاریابی اینترنتی، آموزش استفاده از سایت و پشتیبانی و تحلیل سایت و ارایه راهکاری ارتقاء وب سایت از اهم ویژگی های طراحی وب سایت توسط پیام آوا می باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: